ANTIOXIDANTI -la indemana oricui

Azi va propun un top al alimentelor minune antioxidate.

Un top facut ca raport beneficiu/pret. Care dintre legume sau fructe e si bun si ieftin?

Vom descoperi impreuna ce poate unii stiau deja: ca nu e scump sa mananci sanatos. Citeste mai jos sa afli cum.

Top 3 antioxidanti ieftini

Poate ca te-ai intrebat de multe ori in ce alimente gasesti cea mai mare concentratie de antioxidanti – aceste elixire ale tineretii si sanatatii tale…

Si daca vrei sa ai parte de miracolul lor in fiecare zi, trebuie sa te mai gandesti si la pret, caci putini au buget nelimitat pentru hrana.

Intr-un top 10 al alimentelor antioxidante, realizat pe baza capacitatii acestora de a neutraliza radicalii liberi (U.S. Department of Agriculture. Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) of Selected Foods, noiembrie 2007), nucile pecan ar fi pe ultimul loc, pentru ca, in ciuda bogatiei lor per gram, se gasesc greu si sunt cam piperate…

Din aceleasi motive, pe locul 9 se afla fructele goji, care sunt atat de scumpe, incat aceeasi cantitate impresionanta de antioxidanti o poti gasi in afine sau in anghinare, care se situeaza astfel pe locul 8, respectiv 7.

Pe locul 6 se afla vestitele fructe Acai, cu o actiune antioxidanta exceptionala, de 35 de ori mai puternica decat portocalele si de 10 ori mai puternica decat merele, ciresele, murele si zmeura.

La jumatatea clasamentului se afla banalul mar care, consumat zilnc, tine doctorul departe. Pe locul 4 sunt nucile. Nu sunt foarte ieftine la kilogram, dar raportul de antioxidanti per 100 g face toti banii.

De fapt, 7 nuci crude, consumate zilnic, reduc riscul bolilor de inima, al anumitor tipuri de cancer si al diabetului zaharat de tip 2. Aceeasi infima cantitate combate cauzele imbatranirii si contine o bogatie de minerale, vitamine si grasimi sanatoase.

Top 3 antioxidanti ieftini

3. Cuisoare – pentru ca cercetarile spun ca ar contine cei mai puternici antioxidanti si sunt ieftine.

2. Scortisoara – pentru ca 1 lingurita cu scortisoara zilnic scade glucoza, trigliceridele, colesterolul “rau” si pentru ca este la fel de ieftina ca si cuisoarele.

1. Varza rosie – Nu fi prea surprins(a), resveratrolul care ii da culoarea purpurie este considerat cel mai puternic antioxidant cunoscut pana acum. Adica de 4-5 ori mai puternic decat betacarotenul, de 50 de ori mai puternic decat vitamina E si de 20 de ori mai puternic decat vitamina C. Asadar, 100 g de varza rosie introdusa in dieta zilnica poate avea efecte spectaculoase in lupta cu imbatranirea.

Fa-ti astazi o salata mare de varza rosie asezonata cu o lingurita de ulei de masline si otet balsamic in care presara o mana de nuci sfaramate.

Apoi bea un smoothie sanatos facut la blender din 1 mar, o mana de afine, apa, un pic de lamaie, si adauga o lingurita de scortisoara.

Asa vei avea garantat un continut serios de antioxidanti la cel mai mic pret. Pentru sanatatea ta merita!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s